zondag 19 april 2015

Kruik & meer..

Afgelopen week was een heerlijke voorjaars week.
Tussen het werk door lekker bezig geweest in en om het huis.
Bij de kringloop liep ik tegen een hoge kandelaar aan; glanzend zwart dus eerst maar in de afbijt.
Tijdens het schoonmaken & opruimen viel m'n flesje loogbeits wat ik had staan..
Alles er onder! Heb er het beste maar van gemaakt, met een keukenrol opgenomen en de kandelaar ermee ingewreven.
 
 
In de woonkamer hebben we een deur met ruitjes dus nu is het gelijk wat gezelliger om  vanaf de bank de gang in te kijken.
 
Op de zuil wilde ik graag nog een andere kruik.
En afgelopen week zag ik hem staan bij Carola!
Nu is het voor (- of nadeel ? .. ) dat het vlakbij is dus gelijk 'even' naar toe gereden.
En hij staat mooi; kijk maar!
 
 
De volgende dag gelijk even wat geschoven.
Op het bureau de houten bak van Hoffz met een gewei & hoorn er in.
 

 
Ook de houten bak op tafel wilde ik graag iets anders/rustiger.
Zo ben ik weer helemaal blij mee.
 
 
 
 
 
Gisteren zijn we in onze keuken bezig geweest.
De matte verf hadden we op kleur laten mengen.
Alleen neigt de donker grijze kleur bij daglicht soms naar paars.
Dat word waarschijnlijk opnieuw beginnen en nog een dagje verven!
Maar ja welke kleur kiezen we dan?..
 
Tot een volgende keer, bedankt dat jullie mij willen volgen!
 
Lydia
 


17 opmerkingen:

  1. Die pot is zo mooi hij staat daar geweldig. Ze zijn zo tijdloos. Echt een mooi plaatje zo. Heerlijk als je kunt schuiven in de kámer , dat is bij ons helaas niet mogelijk. Ik hoop dat het met je kéuken allemaal in orde komt hoor.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kandelaar heb je gevonden bij de kringloopwinkel. Balen zeg dat je flesje loogbeits omviel, maar gelukkig kon je nog een klein beetje gebruiken voor je kandelaar.
    Je kruik is ook mooi. Geniet ervan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kandelaar uit de kringloop is heel mooi geworden met het restje wat je gelukkig nog kon gebruiken:)
    Heerlijk om te schuiven in huis, je pot staat prachtig en zo creëer je direct weer
    mooie en sfeervolle hoekjes.

    Fijne week.
    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kandelaar is een mooie aanwinst van de kringloop en de pot mag er ook zeker zijn. Ik vind hem prachtig. Begrijpelijk dat de verleiding wel erg groot was, wanneer je er zo dichtbij woont.

    Succes met de keuken, een goede kleur kiezen is zo moeilijk!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een mooie kandelaar gevonden. Wel jammer van je potje loogbeits, maar gelukkig heb je er nog wat van kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooie kruik heb je van bij Carola.
    Ook de kandelaar is een leuke aanwinst.
    Wel jammer dat je dat flesje omgegooid hebt , het was vandaag ook niet mijn dag , haha.
    Geniet nog van je mooie spullen
    Groetjes
    Christel van Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonde van de loogbeits .... moeilijk he de juiste kleur kiezen , hier op de muur krijgt het ook altijd de verkeerde weerschijnstint ...
    oh ja , je kruik is prachtig !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lydia, wat een mooie kandelaar heb je gescoord...das het geluk aan jouw kant hebben,
    staat héél mooi, ook de kruik is prachtig ! Zonde van de loogbeits ...maar je bent de eerste
    niet die dat tegenkomt :-)
    héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gave kandelaar en die kruik is super!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi je kruik! Ja lastig he verf uitkiezen, ik heb het ook wel gehad dat het uiteindelijk heel anders uitpakte dan bedacht, ik kreeg pas de tip om een proefpotje aan te vragen (paar euro) en daar een A4tje mee te verven en dan op de muur plakken, het A4tje kun je van muur tot muur gebruiken en dan kun je goed zien wat de lichtval doet, succes met uitzoeken!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Lydia, leuk dat je me bent gaan volgen! Natuurlijk gelijk een kijkje bij jou genomen en je mooie interieur gezien.
    Met als gevolg dat ik je inmiddels ook volg :-)! Jammer hoor van de loogbeits, ach ja, ik laat helaas ook nogal eens wat vallen...
    Lieve groeten en een gezellig weekend!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee...leuk dat je een blog hebt! Mooi zeg, je huis! Ziet er weer heel anders uit dan toen jullie net begonnen....super!
    Ben je gelijk gaan volgen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lydia,
    Ik zag je onder mijn volgers en dacht, ken ik dit blog wel.... Nee dus. Ik heb me gelijk aangemeld. Ik zie dat je ook niet zo heel lang geleden bent begonnen. Mooi blog heb je. Ik zal je vanaf nu volgen hoor. Succes!

    Groetjes Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lydia, leuk dat je langskwam op mijn blog, zo heb ik jou nu ook gevonden.
    Wat een leuk blog schrijf je , ik ga je ook volgen hoor!
    Fijn weekend, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor je berichtje op mijn blog Lydia! Wat een mooi huis heb je. Blij dat ik je gevonden heb nu and happy to follow you liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lydia,

    Ik ben even foto's van je bank gaan bekijken. Heb jij er kussens bij laten maken, mag ik vragen welke afmeting je kussens zijn?
    Alvast bedankt voor je reactie!

    Met vriendelijke groet, Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel, reacties zijn leuk!