zondag 3 mei 2015

Keuken.

Vorige keer schreef ik al dat we bezig waren met de keuken.
Inmiddels kan (en wil) ik jullie er wel wat van laten zien!
Onze keuken is geplaats in een kleine aanbouw en hebben wij zelf een aantal jaren geleden wat opgeknapt.
Alle deurtjes werden vervangen voor mdf deurtjes en we plaatsten er nieuwe handgrepen op.
Inmiddels waren de deurtjes wel aan een schilderbeurtje toe dus gelijk een goed moment om op een andere kleur over te stappen.
Nou dat viel dus niet mee.. enthousiast schilderde we in één dag de hele keuken van wit naar grijs en vonden we het echt opknappen.
De volgende dag waren we alleen veel minder blij met onze paarse(!)keuken.
Op zo'n moment wil je nog liever terug naar de witte keuken zoals deze was.
En dan al die meningen, de één vind het toch echt grijs, de ander blauw en wij dus paars.
Gek is dat met kleur, dat iedereen het toch anders ziet.
 

 
Op deze foto zie je het verschil, de linker kleur is hoe het geworden is.
Het is een matte verf op water basis van Sikkens.
Inmiddels is de keuken klaar!
Hier nog even een foto hoe de keuken er in het wit uit zag.
 
 
En de foto's zoals het geworden is:
 
 
 
 
 
 
 
 
Heel wat uurtjes breng ik hier door met het bakken van taarten & cupcakes op bestelling.
Dus ik ben blij met hoe de keuken nu geworden is.
Natuurlijk hebben we nog wel wat te wensen ..
Maar voorlopig geniet ik van m'n grijze keuken!
 
Fijne zondag avond!
Lydia

19 opmerkingen:

  1. Je keuken is echt héél mooi geworden zo !!!!
    Kleuren die verkeerd uitvallen ... daar ken ik alles van ;)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je keuken heeft een hele metamorfose ondergaan hoor, maar ik vind hem wel heel mooi zo.
    Er straalt een warme sfeer van af nu.
    Wat is dat toch met kleuren en verf...hier staan twee blikken klaar om terug te brengen, bij thuiskomst bleek de kleur te licht..:)

    Fijne week en heerlijk bakken in je keuken.
    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de keuken heel erg mooi geworden!! De juiste kleur met verf bepalen is zo moeilijk, alleen de lichtval kan al een immens groot verschil maken. Het is dus altijd afwachten hoe het uiteindelijk wordt. Maar hier kun je dik tevreden mee zijn.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. stoer geworden!
    geniet ervan...

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ik met een kast gehad; taupe was de bedoeling maar met de zon erop leek het paars. Zo lelijk dus daar zijn uiteindelijk heel wat lagen overheen gegaan. Je keuken is trouwens mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is wel heel mooi geworden. Nu kun je weer een poos vooruit.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is volledig een ander keuken geworden , super geslaagd !
    Best lastig om de juiste kleur te kiezen maar goed gekozen hoor.
    Groetjes
    Christel , garcysplace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Errug goed gelukt. ...ik vind je keuken echt top geworden . Veel mooier dan de witte kleur Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt prachtig geworden je keuken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je witte keuken ook mooi, daar hou ik dan weer van:)
    Maar deze kleur past wel heel mooi bij jullie sfeer en dan is het goed, toch?
    Leuk dat je taarten op bestelling bakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De keuken ziet er super uit hoor!!
    Zelf heb ik 2 jaar terug ook de keuken geverfd, een oudje van 22 jaar inmiddels, volgens de papieren. Het is een degelijke keuken en een lik verf waard. Zelf heb ik hem gebroken wit geverfd omdat, ondanks een groot raam, het een vrij donkere ruimte is maar als ik dit zie......
    Geniet van je keuken. Mooie grepen trouwens :))
    Fijne dag

    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie stoere keuken zo, onze keuken is ook aan een schilderbeurt toe en nu ook nog wit aangezien wij kalkverf op de muren krijgen vindt ik dat ook niet meer passen.
    Ik heb even rond geneusd op je blog mooi hoor gezellig huis heb je.

    Fijne dag
    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lastig soms ja, die kleuren. Dan kan je het het beste maar gelijk opnieuw beetpakken, anders zit je er maar tegen aan te hikken.
    Het eindresultaat is prachtig; nu breng je met nog meer plezier tijd door in je keuken met het bakken van lekkere taarten en cupcakes (leuk!).
    Liefs en een fijne dag verder, Lydia!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja heel herkenbaar, soms zo moeilijk verf uitzoeken, het kan zo verschillend uitpakken! Het ziet er super uit nu, zo mooi gestyled !! Heel warm en gezellig!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super geworden jullie keuken, heel sfeervol!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gaaaf!!
    vlg mij was ik jouw blog kwijt...blij dat ik m weer gevonden ben je gelijk gaan volgen

    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gaaf!! En wat n mooie greepje. Veel bakplezier

    Grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf!! En wat n mooie greepje. Veel bakplezier

    Grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel, reacties zijn leuk!